Daniela Mihaela

„Natura iti da chipul pe care il ai la 20 de ani. Viata iti modeleaza chipul pe care il ai la 30 de ani. Dar la 50, vei avea fata pe care o meriti"


Scrie un comentariu

Despre cereale

Am observat că mulţi oameni au realizat deja că cerealele sunt cea mai bună opţiune pentru micul dejun. Bine, nu ştiu dacă mănancă cereale pentru că au aflat cât sunt de sănătoase sau pentru că aşa spun reclamele de la TV sau pentru că aşa văd în filme. Oricum ar fi este bine. Decât salam, parizer, şuncă, brânză topită şi alte minunăţii. Cerealele sunt, într-adevăr cea mai bună opţiune pentru micul dejun. Şi totuşi, există şi aici o problemă. Trebuie să fim conştienţi de faptul că, din păcate, nu toate cerealele sunt sănătoase. Sau, mai bine zis, există cereale 100% sănătoase şi cereale care nu sunt doar… cereale.20130210_002208

20130210_002323

În primul rând trebuie înţeles faptul că, atunci când vorbim despre cereale, vorbim despre grâu, orz, ovăz, secară, porumb… Cerealele, aşa cum o arată şi cuvântul reprezintă o mulţime, fiecare tip de cereală având rolul ei specific. De aceea este foarte important să conştietizăm faptul că atunci când mâncăm fulgi de porumb cu lapte NU mâncăm „cereale”, mâncăm o cereală. Şi din păcate, facem asta chiar şi fără voia noastră. Vă arăt imediat şi cum.

Am postat aici 2 poze cu ingredinetele a două tipuri de cereale, cele mai cunoscute şi vândute la noi şi nu numai. Şi hai să vedem ce conţin. La analiza cerealelor, vedem că noi, de fapt, nu mâncăm cereale, în accepţiunea totală a cuvântului ci: făină de grâu , făină de porumb şi un suspect extract din malţ de orz. Grâu şi porumb. Atât. Lipsesc tocmai cele mai bune.

Trecând peste lipsa cerealelor, observăm că, adiţional, mâncăm o cantitate incredibil de mare de zahăr. Avem la cele cu ciocolată: o dată zahărul din  ele, pe urmă zahărul din ciocolată şi mai avem şi sirop de glucoză, iar la cele cu fructe FIECARE fruct are adaosul lui de zahăr+ zahărul din cereale+sirop de glucoză+sirop de zahăr brun. În total, zahărul ajunge undeva pe la 35 / 40% (da, va trebui să mă credeţi pe cuvânt pt ca am uitat să pozez şi informaţiile nutriţionale).

Pe lângă zahăr mai vedem şi  o sumedenie de conservanţi: sulfiţi şi sulfaţi şi fosfaţi şi corectori de aciditate…Ca să ne mai trecă puţin din supărare  au mai băgat ei acolo muulte vitamine.  Dar până să ne entuziasmăm prea mult, ne şi dăm seama că nu este vorba despre minunatele vitamine care vin din fructe ci nişte simple şi sărăcăcioase vitamine artificiale.

cereale bune

Şi fiindcă aţi avut dreptate şi este normal să spun şi „aşa da” şi să dau varianta sănătoasă, here it is. Cerealele mele 😀  Se vede imediat ce m-am chinuit sa demonstrez mai sus, nu? Sunt cereale normale, complexe: grâu, secară, orz, porumb, completate de o minunăţie de fructe uscate FĂRĂ niciun fel de adaosuri de zahăr sau conservanţi+migdale, seminţe de in (o minunată sursă de acizi graşi esenţiali) şi seminţe de floarea soarelui (de unde şi fierul). Şi atât.  Tot ce-ti trebuie şi nimic în plus. Biiine…că este ideal să le amesteci, cum fac eu, cu nişte fructe de pădure peste care să picuri nişte suc de agave…asta e altă poveste.

Nu este nicio tragedie ce se găseşte în cerealele de la TV, de aceea nici nu le-am pus la categoria de „Spune NU”. Postul acesta este pentru cei care caută dincolo de gust şi pungi frumos colorate. Important şi cel mai important este să nu vă  lăsaţi păcăliţi.

Anunțuri